reklama

Jeden pohľad z okna.

Bratislava. Žijem tu už tretí rok a stále ju nemám rád. Berie mi veľa energie. Všetko je tu na dosah a zároveň ďaleko. Je špinavá, ale za tou špinou sa skrýva krása.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

I keď na ulici ste len jeden z mravcov, ktorí sa kamsi presúvajú. Presúvajú a neuhnú pohľadom ani keby ste mali "vydýchnuť" poslednýkrát. Nie je to však celkom vždy tak. Stačí vypadnúť z centra. Stačí trebárs hneď vedľa rušného električkového depa v Krasňanoch. Presne tam kde je rušná železničná stanica Vinohrady a rušná Račianska ulica. Zazvoniť na môj zvonček a pozrieť sa u mňa z okna. Jeden pohľad stačí a uvidíte že aj Bratislava môže byť krásna a nemusí to byť len centrum plné obchodov (nič proti nim),... .

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Z môjho okna je vidieť ako príroda a ľudia dokážu spolu žiť. Keď sa len tak zletma na seba pozrú. A nič od toho nečakajú. Teda až na jedného pána, ktorý spáva v tejto tuhej zime v aute, ktoré tiež vidím z okna. Ten ma už asi 365x požiadal o cigaretu. A to tu nebývam ani rok. Niekedy sa mi snaží zahrať aj na city so slovami, že nemá ani na chleba. Na chleba by som mu dal, ale cigareta mu je bližšia. Pred oknom mám pole zarastené už niekoľko rokov predtým ako zarástlo to bol vinohrad. V poli je jedna garáž v nej žijú „predavači Nota Bene“ z Terna v Krasňanoch. Za zarobené si s chuti vždy vypijú. Preto Nota Bene nečítam.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Každé ráno sa tu zjavia srnky. Dve niekedy štyri no a dnes ich bolo šesť. Bolo preto, lebo tri už odišli a tri sa ešte naháňajú. O chvíľu ich to prestane baviť. Potom si ľahnú a hodinku budú mať siestu J. Pri zotmení sa tu znova všetky stretnú, navečerajú a behom cez susedný vinohrad zmiznú v tme. Aby zas ráno krokom noblesných dám prišli a odprevadili ma do práce. Netrápia ich zvedavé pohľady obyvateľov bytovky či chodcov. Netrápia ich vlaky a autá. Za tie roky čo tu žijú si zvykli a veria ľuďom, autám .... , že na ich zarastené pole nik nevstúpi. Veria oni a aj ja. A pomáhajú mi zvyknúť si na Bratislavu. Im jediným verím. Oni si museli zvykať tiež a teda vedia ako nato.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Môj pohľad z okna ma bude nabíjať energiou dovtedy pokiaľ sa nezjaví developer. Potom ja a srnky odídeme. Srnky si budú musieť nájsť iné pole a ja iné okno, ktoré ma bude baviť.

Srnky a ja túžime, že sa to nestane.

Milan Hadvig Gabriš

Milan Hadvig Gabriš

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Obyčajný mladý človek s neobyčajnými nápadmi, ktoré nevie ako by rád realizoval. Preto sa musí ešte veľa veciam priučiť a raz možno dosiahne svojho sna. Apropo žijem prvýkrát buďte prosím tolerantní.

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu